sobota, 26 lipca 2014

The girl with the pearl's hair.

ENG.: Today I have lot of good news and positive thinking ;) I can boast of being a student of University of Warsaw! And fortunatelly, I'm going to continue learning Estonian, Finnish and Hungarian, because I got there to the finno-ugric philology. Recently, I started learning Hungarian and I fell in love with this beautiful language. Then I've got a gift - guidebook of Hungary, which reminded me of my trip to this magical country where people say 'sh' when they see 's' in the word and conversely. When I've read about a town called Szentendre I had a short retrospection in my head of admiring the sights of this marvelous place. Szentendre has been the home of many generations of Hungarian artists since the early 20th century. There are many museums and contemporary galleries representing the rich traditions of the visual art. I hope, I'll visit this place many times in the future, because of my studies :)

I show you another look for hot summer days ;) The weather in Warsaw is strange - sometimes even the weather forecast is wrong. But even when it's raining is stuffy and hot, so I chose a white and comfortable top ;) My skirt is a part of dress, but I changed it a little bit and cut the black top to create this look :) I love floral patterns and asymetric skirts, so I prefer it as my new skirt. And my new sandals - classy and comfortable - the perfect combination.

PL.: Dzisiaj mam mnóstwo dobrych wiadomości i pozytywnego myślenia ;) Mogę się pochwalić, że jestem już studentką Uniwersytetu Warszawskiego! I na szczęście kontynuuję naukę estońskiego, fińskiego i węgierskiego, ponieważ dostałam się tutaj na filologię ugrofińską. Niedawno, zaczęłam naukę węgierskiego i zakochałam się w tym pięknym języku. Wtedy otrzymałam w prezencie przewodnik po Węgrzech, który przypomniał mi o mojej wycieczce do tego magicznego kraju, gdzie ludzie mówią 'sz' kiedy widzą 's' w wyrazie i odwrotnie. Kiedy czytałam o miasteczku Szentendre w mojej głowie powstała krótka retrospekcja podziwiania zabytków tego malowniczego miejsca. Szentendre było domem wielu pokoleń węgierskich artystów od wczesnego wieku 20-tego. Znajduje się tam wiele muzeów i współczesnych galerii reprezentujących bogate tradycje sztuk plastycznych. Mam nadzieję, że dzięki moim studiom, odwiedzę to miejsce wiele razy w przyszłości :)

Pokażę Wam kolejny zestaw na gorące letnie dni ;) Pogoda w Warszawie jest dziwna - czasami nawet prognoza pogody bywa w błędzie. Jednak nawet kiedy pada jest duszno i gorąco, więc wybrałam biały i wygodny top  ;) Moja spódnica stanowi część sukienki, którą trochę zmieniłam i odcięłam czarną górę, żeby stworzyć ten zestaw :) Uwielbiam wzory kwiatowe i asymetryczne spódnice, wiec wolę ją jako moją nową spódnicę. I moje nowe sandały - klasyczne i wygodne - idealne połączenie.










Photos: Łukasz Wierzchosławski (artist, composer and guitarist from Reskrypt)
Outfit: (hat - H&M, top - Tally Weijl, skirt - DIY, necklace - New Look, braceletes - my gift, sandals - Stradivarius)

And a beautiful Hungarian song for You :)

 "Mikor nagyon
Egyedül vagy,
Lehull hozzád
Egy kis csillag,
Hófehér gyöngyök
Vezessenek,
Mint jó vándort
Fehér kövek"

Omega - Gyöngyhajú lány

14 komentarzy:

  1. Gorgeous outfit and photos!



    http://helderschicplace.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. No nie powiem, oryginalna z cb dziewczyna :) Gratuluję ! :D
    I slicznie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sandals look so great!!! and by the way, congratulations with university, I hope you will enjoy very much!! :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne buty i piękne zdjecia. (:

    www.twocommasandone.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. You look so pretty!

    hugs
    behindtheattitude.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Отличные фото!

    Почему не заходишь ко мне?

    OdpowiedzUsuń
  7. Such a great look, you look fantastic and I'm loving that unique skirt! Beautiful styling!
    <3
    katsfashionfix.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratulacje :) Strój bardzo ładny, zauroczyły mnie butki :) Serdecznie dziękuję za obserwację, ja również obserwuję.

    oliilui.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. You look absolutely stunning
    Gorgeous ensemble

    Love Vikee
    www.slavetofashion9771.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń